måndag 12 mars 2012

What would Martha Stewart do?

Jag har en (av flera) tvångstankar. Det är att jag har väldigt svårt för att gå bort utan att ta något med mig till värden. Det kan vara lite olika saker, beroende på vem jag ska till men jag har ALLTID något med mig.

Så i lördag så var hela familjen bjudna till svågern (aka Bibbe) och hans familj. När vi vaknar efter middagsvilan (det fina med att ha småungar, det är legitimt att sova middag) så inser jag att jag har helt totalt glömt bort att fixa någon gå-bort-present. Jag ska erkänna att jag  fick lite lätt panik tills jag kom på att jag, för typ ett år sedan, hade börjat göra en "gottekorg" till svågern och hans familj. Det var tänkt att de skulle få korgen när vi kom dit för en julmiddag men eftersom vi blev sjuka hela gänget så sket det sig.

Det trevliga var att jag då hade en söt liten burk med körsbärsmarmelad som bara stod och drällde i kylen. Men vad skulle jag göra med den? What would Martha do?



Såklart så gör man ett litet gör-dina-egna-scones-kit, tillsätt endast ägg och mjölk. Fiffigt värre va! Det hade varit ännu roligare om det inte blev så förbannat stressigt att få allt färdig men nu vet jag till nästa gång  vad jag ska göra.



Själva sconesblandningen är förpackad i en plastpåse som finns i den kuvertliknande förpackningen. Jag limmade fast påsen med smältlim så jag hoppas att jag inte smälte påsen på kuppen. Men det tror jag inte. Limmet fick svalna liiite innan jag tryckte dit allt. Sedan gjordes det ett tjusigt omslag med cellofan och lite snöre. Alltså, det är bara att erkänna, en gå-bort-present ser sååå mycket glammigare och proffsigare ut om man bara sveper lite cellofan runt det.

1 kommentar:

h sa...

Du får komma hem till oss utan present när som helst! Vi skulle bara vara glada å se dig.