onsdag 22 februari 2012

Decoupagepiff till barnrummet

Vi håller på att försöker göra i ordning Lill Fisans rum. Det går trögt. Just nu försöker vi bli av med ett stort skrivbord i massiv ek från IKEA. Det är svårt. Vi hoppas nu kunna skänka bort eländet. Jag börjar nästan ångra att vi inte bara slängde skiten förra helgen när vi hade massor med containers här.

Ja, ja. I fönstret har det stått två svarta krukor med varsin död växt i. Det kändes himla tråkigt i ett barnrum. Så jag köpte lite nya krukor som jag ville piffa lite.


Eftersom jag hittade mina gamla bokmärken när vi röjde i källaren så tyckte jag att lite decoupage med bokmärken och målade prickar skulle göra susen i rummet.



Det blev faktiskt väldigt gulligt tycker jag själv och mycket roligare än de där svarta som var där innan. Nu gäller det bara att försöka tänka ut hur vi ska möblera för att Lill-Fisan inte ska komma åt blomkrukorna i fönstret och trasha dem.

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Åh vad fina dom blev, jättesöta! Dom kommer lillfisan gilla :-D Och nyckelringarna är jättesöta, vad fint med pärlor på! Jag SKA ha en rosa bil nån gång :-)

Nina sa...

De blev ju supersöta! Alldeles glada liksom.